понеділок, 9 травня 2022 р.

 

Обласний семінар «Досвід використання сучасних освітніх технологій для забезпечення якості

природничої освіти»

28 квітня 2022 року відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО у режимі відеоконференцій на платформі сервісу Google Meet було проведено семінар «Досвід використання сучасних освітніх технологій для забезпечення якості природничої освіти», учасниками якого були учителі природознавства, біології, біології та екології закладів загальної середньої освіти.

            Головним питанням сьогодення в системі нової освіти є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження освітніх технологій  організації процесу навчання. Інновації в освіті – це: результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем; процес оновлення  чи вдосконалення теорії й практики освіти, який оптимізує досягнення її мети.

            Із вступним словом до учасників семінару звернулася  Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО, розкрила особливості використання сучасних освітніх технологій для забезпечення якості природничої освіти; упровадження STEM-освіти; охарактеризувала сучасні цифрові технології. Сучасні освітні технології допомагають забезпечити глибину вивчення змісту. Учні освоюють усі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка). Учитель отримує можливість диференційованого підходу до учнів із спеціальними потребами – особистісними та інтелектуальними.

            Із питанням «Сучасні інноваційні технології» ознайомила учасників семінару методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО Ольга Василівна Турчин, використання сучасних педагогічних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє вчителям реалізувати свої педагогічні ідеї, а учням дає можливість самостійно вибирати освітню траєкторію – послідовність і темп вивчення тем, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти – вироблення в суб’єктів освітнього процесу індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їхній особистісний розвиток.

            Досвідом роботи щодо використання сучасних освітніх технологій для забезпечення якості природничої освіти на уроках біології, біології та екології поділилися педагоги, які висвітли питання: «Ефективне використання платформи Moodle в синхронній та асинхронній формі навчання»; «Безпечне користування та оцінювання освітніх ресурсів в мережі інтернет», Тетяна Степанівна Колодницька, викладач біології та екології Галицького коледжу імені В’ячеслава Чорновола; «Реалізація потенціалу учнів шляхом особистісно-орієнтованого підходу до навчання біології»,  Олена Станіславівна Коханівська, учитель біології Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11; «Використання елементів технології розвитку критичного мислення з метою формування ключових компетентностей учнів на уроках біології»,  Лідія Василівна Василащук, учитель біології Ковалівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Монастириської міської ради.

                Інтерактивна модель навчання – процес навчання здійснюється в умовах постійної, активної взаємодії всіх учнів. Учень і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання. Основна мета інтерактивного навчання – цілісний розвиток особистості учня. Завдання вчителя – забезпечити на уроці таку форму діяльності, якій сприяють сучасні інтерактивні технології. У цьому випадку учень сам відкриває шлях до пізнання. Засвоєння знань – результат його діяльності.











Немає коментарів:

Дописати коментар