середу, 20 квітня 2022 р.

Семінар «Формування життєвих компетентностей, що сприяють здоровому способу життя»
 
        08 квітня 2022 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено семінар-практикум «Формування життєвих компетентностей, що сприяють здоровому способу життя», учасниками якого були учителі основ здоров’я закладів загальної середньої освіти області.
     Школа ХХІ століття – це школа самореалізації особистості, у якій учитель повинен навчити учнів розвивати пізнавальний інтерес, здібності, об’єктивно оцінювати себе, бачити світ таким, яким його бачать інші, планувати та організовувати діяльність для досягнення визначених цілей. 
    Із вступним словом до учасників семінару звернувся Кавецький Віктор Євгенович, в.о. завідувача кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, доцент, кандидат педагогічних наук акцентував увагу на значущості порушеного питання в освітньому процесі та розкрив питання «Формування життєвих компетентностей, що сприяють здоровому способу життя». Навчання здоров’я на основі розвитку життєвих компетентностей має на меті позитивні зміни у поведінці учнів. Вона передбачає зміни не лише у знаннях, а й у ставленнях і навичках, які стимулюватимуть ці бажані поведінкові зміни. В основі цієї методики – повага до загальнолюдських цінностей і захист прав людини. Вона налаштовує на усвідомлення своїх прав і обов’язків, розуміння прав інших людей і повагу до них, виховує гідність, миролюбність, справедливість колективізм, почуття відповідальності, впевненість у власних силах, толерантність (визнання того, що всі люди різні, що існують різні культури), інші позитивні якості. 
    Питання «Життєві навички – шлях до здорового способу життя і елемент високоякісної освіти» розкрила методист Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти Турчин Ольга Василівна. Навчання на засадах життєвих навичок є необхідним елементом високоякісної освіти. Вони підвищують конкурентоспроможність випускників на ринку праці. Адже сьогодні кандидату на пристойну посаду недостатньо досконалого володіння професією. Йому необхідно набути психосоціальних умінь: критично і творчо мислити, адекватно сприймати себе і оточення, приймати виважені рішення, будувати конструктивні міжособистісні стосунки, працювати в команді, демонструвати здатність бути лідером, зацікавлювати і створювати мотивації для інших, розв’язувати проблеми і керувати стресами. 
    Питання «Компетентнісний потенціал здоров’язбережувальних освітніх технологій: сутність та особливості реалізації» висвітлила методист Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, в.о. завідувача лабораторії STEM-освіти Кучер Людмила Андріївна Поняття життєвої компетентності особистості є одним із тих, що засвідчує складне і багатоаспектне явище у системі соціалізації людини, її освіти, навчання та виховання. Життєва компетентність охоплює у собі такі надбання особистості, як знання, вміння, навички, способи діяльності, розвинені можливості сприймання, розуміння та творчого використання матеріальних та духовних цінностей суспільства. 
    Досвідом роботи щодо формування життєвих компетентностей, що сприяють здоровому способу життя використання на уроках основ здоров’я та позакласній роботі поділилися учителі, які висвітлили питання: «Формування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках основ здоров’я як засіб розвитку здоров’язбережувальних компетентностей учнів», Постумент Василь Віталійович, учитель основ здоров’я Зарудянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Збаразької міської ради; «Формування здоров’язбережувальної компетентності на уроках основ здоров’я», Банах Світлана Володимирівна, учитель основ здоров’я гімназії «Гармонія» Галицького коледжу імені В’ячеслава Чорновола; «Ігри та вправи для роботи з учнями щодо здорового способу життя», Чернега Галина Петрівна, учитель основ здоров’я Борщівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2. 
     Учитель основ здоров’я Заліщицької державної гімназії, Заслужений вчитель України Дяків Василь Григорович, співавтор програми та підручника «Здоров’я, безпека та добробут» (автори: Шиян О., Волощенко О., Гриньова М., Дяків В., Козак О., Овчарук О., Седоченко А., Сорока І., Страшко С.) для закладів загальної середньої освіти, відповідно Державного стандарту базової середньої освіти (2020 р.) соціальна та здоров’ябережувальна освітня галузь; поділився своїми міркуваннями про те, як зробити уроки з предмету здоров’я, безпека та добробут у 5 класі захопливими та ефективними. Свої міркування підкріпив цікавими матеріалами – фрагментами новоствореного підручника. Установка на життєвий успіх – це одна зі складових стратегій життя особистості, активна життєва позиція, мобільність, висока адаптивна активність, здатність долати життєві кризи. 
 







 

Немає коментарів:

Дописати коментар