Рекомендації щодо організації
навчання під час
карантину, контролю навчальних
досягнень учнів та
записів у класних
журналах
Навчання в умовах карантину – неочікуваний виклик для вчителів та учнів,
який засвідчить, наскільки вони розуміються на цифрових технологіях і є
медіаграмотними, тобто володіють важливими навичками ХХІ століття, які на
сьогодні потрібно застосовувати в режимі дистанційного навчання.
У листі Міністерства освіти і науки
України № 1/9-173 від 23.03.20 «Щодо організації освітнього процесу
в закладах загальної середньої освіти під час карантину», зазначено, що в умовах карантину вчителі
працюють з учнями, які перебувають удома, шляхом використання технологій дистанційного навчання з
урахуванням матеріально-технічних можливостей закладу освіти, що адміністрація
закладу освіти може запропонувати різні підходи щодо організації та обліку
реалізації освітнього процесу, зокрема здійсненого з використанням дистанційних
технологій, коли вчитель знаходиться поза межами закладу освіти. Тобто адміністрація закладу освіти може і має
організувати, координувати та здійснювати контроль за виконанням учителями
освітніх програм.
Навчальний матеріал із предметів, який учні мають опрацювати самостійно в
умовах віддаленого навчання, об’ємний за обсягом і нерідко складний для
опрацювання в домашніх умовах. З огляду на це, кожен учитель має спільно з учнями та їхніми батьками виробити
підходи до навчання, контролю та оцінювання результатів навчальної діяльності
учнів в умовах карантину.
Найперше слід пояснити учням правила, за якими буде організоване навчання:
скільки занять буде проведено впродовж тижня, о котрій годині, в якому режимі
працюватимете, куди і як слід відправляти завдання та в які терміни тощо.
Інструкції повинні бути конкретними, діти мають розуміти, що в них є чітка
дата, до якої треба виконати завдання і надіслати вчителю.
Важливо правильно ставити дітям завдання. Вимоги мають бути чіткими і
зрозумілими учням, а завдання конкретними. Потрібно не тільки давати навчальний
матеріал учням для опрацювання, а й дбати про об'єктивність результатів, що не
менш важливо. Задля цього доцільно збільшувати
питому вагу завдань творчого та проблемного характеру, які спонукатимуть
учнів міркувати, а не пригадувати й відтворювати знання.
Співпрацю з учнями треба організувати таким чином, щоб не тільки
зацікавити, а й бути впевненим у розумінні та свідомому засвоєнні матеріалу.
Для цього підійде формат «поставте
запитання вчителю». Якщо учень працює самостійно і йому щось
незрозуміло, він пише про це вчителю.
В умовах дистанційного навчання різко зростає питома вага самостійної
роботи учнів, що призводить до їх швидкої втомлюваності й, відповідно,
погіршення результатів навчання. Завдання вчителя – полегшити опрацювання
матеріалу шляхом порад, акцентувати увагу на головному, надавати перевагу усним
видам роботи і – головне – зменшити
обсяг та кількість завдань.
Види
домашніх завдань і форми їх запису залежать від специфіки організації навчання
кожним учителем, наприклад: переглянути онлайн-уроки, навчальне відео, вивчити
параграф і дати відповіді на питання, заповнити таблицю, виконати тести,
провести дослідження, виконати проєкт, виконати завдання в зошитах із
друкованою основою тощо. Якщо домашня робота виконується з використанням
сучасних навчальних платформ, онлайн, тоді учні відразу отримають оцінки.
Доречно запропонувати учням завдання домашнього експерименту, які є в
підручниках у кінці параграфів, або запропонувати власне дослідження з
урахуванням рівня навченості дітей. Фото виконаних письмових робіт учні можуть
надсилати на вайбер, блог чи сайт учителя.
Рекомендації
щодо заповнення класного журналу
Заповнення
класного журналу здійснюється згідно Інструкції з ведення класного журналу
учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОН від
03.06.2008 № 496) та роз’яснень МОН щодо «фіксації» освітнього процесу та
ведення класних журналів під час карантину.
Журнали
можна буде заповнити після завершення карантину;
заповнення
журналів відбуватиметься за індивідуальним графіком закладу освіти;
дати та зміст уроків потрібно
записувати у класні журнали відповідно до календарно-тематичного планування
згідно з розкладом;
під час заповнення журналу можна
використовувати нотатки й замітки із власних записів та електронних журналів,
які були зроблені вчителем у довільній формі під час карантину;
на підставі поточних оцінок та
контрольних робіт виставляються тематичні. Якщо контрольні роботи проводилися у
формі тестувань, відповідно те ж саме фіксується і в змісті (контрольне
тестування);
семестрове
оцінювання здійснюється на підставі тематичного оцінювання, здійсненого під час
другого семестру;
річне оцінювання проводиться за
результатами семестрових оцінок;
журнал обліку замін не заповнюється.
У
межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті
10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми,
навчального плану є внутрішніми питаннями кожного закладу загальної середньої
освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.
Немає коментарів:
Дописати коментар